جستجو در وبلاگ



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

پیوندهای روزانه
خوراک وبلاگ


با اضافه کردن خوراک ما به خبرخوان خود بدون مراجعه به وبلاگ از آخرین مطالب ما باخبر شوید.
امکانات جانبی

Powered By LoxBlog.COM

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 55360
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


موضوع: ( <-PostCategory-> ) | تاريخ ارسال: پنج شنبه 25 دی 1390برچسب:,

 

فضيلت سوره تين
در حديثى از پيغمبر اكرم (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) آمده است : من قراءها اعطاه الله خصلتين : العافية و اليقين ما دام فى دار الدنيا، فاذا مات اعطاه الله من الاجر بعدد من قراء هذه السورة صيام يوم
!:هر كس اين سوره را بخواند خداوند دو نعمت را مادامى كه در دنيا است به او مى بخشد: سلامت و يقين ، و هنگامى كه از دنيا برود به تعداد تمام كسانى كه اين سوره را خوانده اند ثواب يك روز روزه به عنوان پاداش به او مى بخشد. اين سوره در مكه نازل و آيه و هذا البلد الامين كه در آن سوگند به شهر مكه با اسم اشاره نزديك ياد شده دليل بر آن است.(تفسير نمونه جلد 27 صفحه 136)

نویسنده پست: admin


برچسب‌ها: <-TagName->
موضوع: ( <-PostCategory-> ) | تاريخ ارسال: پنج شنبه 25 دی 1390برچسب:,

 

قرآن ورفتار با پدر و مادر

قرآن در آيات مختلف انسان را به مهرباني با پدر و مادر سفارش كرده است. آياتي كه چگونگي رفتار با پدر و مادر در آنها توضيح داده شده, اينجا آورده شده اند

 

 

1- سوره: ۲۹ , آیه: ۸

و به انسان سفارش كرديم كه به پدر و مادر خود نيكى كند و[لى] اگر آنها با تو دركوشند تا چيزى را كه بدان علم ندارى با من شريك گردانى از ايشان اطاعت مكن سرانجامتان به سوى من است و شما را از [حقيقت] آنچه انجام مى‏داديد باخبر خواهم كرد

 

2- سوره: ۴ , آیه: ۳۶

و خدا را بپرستيد و چيزى را با او شريك مگردانيد و به پدر و مادر احسان كنيد و در باره خويشاوندان و يتيمان و مستمندان و همسايه خويش و همسايه بيگانه و همنشين و در راه‏مانده و بردگان خود [نيكى كنيد] كه خدا كسى را كه متكبر و فخرفروش است دوست نمى‏دارد

 

3- سوره: ۱۷ , آیه: ۲۳

و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر [خود] احسان كنيد اگر يكى از آن دو يا هر دو در كنار تو به سالخوردگى رسيدند به آنها [حتى] اوف مگو و به آنان پرخاش مكن و با آنها سخنى شايسته بگوى

 

4- سوره: ۲ , آیه: ۸۳

و چون از فرزندان اسرائيل پيمان محكم گرفتيم كه جز خدا را نپرستيد و به پدر و مادر و خويشان و يتيمان و مستمندان احسان كنيد و با مردم [به زبان] خوش سخن بگوييد و نماز را به پا داريد و زكات را بدهيد آنگاه جز اندكى از شما [همگى] به حالت اعراض روى برتافتيد

 

 

منبع :www.parsquran.com

 

نویسنده پست: admin


برچسب‌ها: <-TagName->
موضوع: ( <-PostCategory-> ) | تاريخ ارسال: پنج شنبه 25 دی 1390برچسب:,

فضيلت سوره علق


در فضيلت قرائت اين سوره از امام صادق (عليه السلام ) نقل شده است كه فرمود: من قراء فى يومه او ليلته اقراء باسم ربك ثم مات فى يومه او ليلته مات شهيدا و بعثه الله شهيدا، و احياه كمن ضرب بسيفه فى سبيل الله مع رسول الله !: هر كس در روز يا شب سوره اقراء باسم ربك را بخواند، و در همان شب يا روز بميرد شهيد از دنيا رفته است و خداوند او را شهيد مبعوث مى كند و در صف شهيدان جاى مى دهد، و در قيامت همچون كسى است كه با شمشير در راه خدا با پيامبر خدا جهاد كرده است
.اين سوره به مناسبت تعبيرهاى مختلفى كه در آغاز آن است بنام سوره ((علق )) يا سوره ((اقراء)) يا سوره ((قلم )) ناميده شده(تفسير نمونه جلد 27 صفحه 150)

نویسنده پست: admin


برچسب‌ها: <-TagName->
موضوع: ( <-PostCategory-> ) | تاريخ ارسال: پنج شنبه 9 دی 1390برچسب:,

 

کتاب را باز می کنم و کلماتی مثل سبط اکبر، تقی، زکی، امیر، حجت، مجتبی و... پیش چشمم می درخشد.

آرام زمزمه می کنم سلام بر نواده بهترین خلق آفرینش. سلام بر کسی که پدرش اولین مسلمان، مادرش بانوی برگزیده خدا و خودش آقای جوانان بهشت است.

سلام بر او که یک عمویش جعفر طیار است و عموی دیگرش حمزه سیدالشهدا. سلام بر پیشوایی که سوز دردهایش سکوت بقیع را سنگین تر می کند.

وقتی در میان ما به امامت ایستاد مردم روزگارش زندگی را خوش تر داشتند و او را در بی کسی رها کردند تا صلح با معاویه مانند خار در چشمش فرو رفت. معاویه به این رضآیت نداد و چند صباحی که گذشت کسی را به روم فرستاد که از پادشاه آن سرزمین زهری کشنده بگیرد.

وقتی پادشاه از دادن زهر سر باز زد، معاویه به او قول داد: به جز مردی که در تهامه شورش کرده و پیروان کتاب های مقدس را تهدید می کند، کسی را نخواهد کشت. وقتی زهر را آوردند آن را به جعده دختر اشعث سپرد و او را با کشتن نواده پیامبر به همسری یزید وعده داد. جعده پذیرفت و اتفاقی که نباید، افتاد.

هنگامی که امام شهید را برای تشییع و وداع به حرم پیامبر بردند عایشه با فتنه گماشتگان معاویه پیش آمد که نمی گذارم کسی را که دوستش ندارم در خانه ام به خاک بسپارید و با همین بهانه بی درنگ پیکر امام را تیرباران کردند.

ابن عباس تا چنین دید فریاد زد: وای بر شما او را برای وداع آورده ایم و قرار است نزد فاطمه بنت اسد به خاک بسپاریمش. ولی اگر به این مکان وصیت می کرد کسی نمی توانست در مقابل ما قد علم کند.

پس از آن هم گذشت روزگار آرامگاهش را در اختناق وهابیان فرو برد و ما را در حسرت گذاشت.

نویسنده پست: admin


برچسب‌ها: <-TagName->
موضوع: ( <-PostCategory-> ) | تاريخ ارسال: پنج شنبه 25 آذر 1390برچسب:,

 

معجزات ریاضی قرآن

 

پیشنهاد میکنم هرکی این مطالب رو میخونه تا آخرش رو بخونه ضرر نمیکنه، یه ماشین حساب هم همراه داشته باشین بد نیست.


جمله "بسم الله الرحمن الرحیم" 19 حرف است، و در آیه 30 سوره مدثر آمده است که نگهبانان جهنم 19 فرشته هستند

و هر کس که بگوید قرآن سخن انسان است خداوند او را وارد جهنمی میکند که 19 فرشته نگهبان آن هستند.

ما میدانیم که عدد 19 عدد اول ( prime number ) است. عدد اول عددی است که فقط بر خودش و بر یک قابل تقسیم باشد.

افراد مختلفی در گذشته و حال سعی کرده اند که به رمزهای معجزات ریاضی قرآن پی ببرند.

در گذشته، یکی از این افراد پیگیری های زیادی در این مورد انجام داد و به موفقیت های زیادی "در این مورد" رسید.

در سالهای اخیرآقای کورش جم ‌نشان که در زمان حاضر در تهران زندگی میکند با یک ماشین حساب کوچک به نتیجه‌ای رسید
که شما میتوانید آن را امتحان کنید. او شماره هر سوره را با تعداد آیات آن بصورت زیر جمع کرد:
 
      جمع           تعداد آیه           شماره سوره
زوج     8     =     7     +     1
زوج     288     =     286     +     2
فرد     203     =     200     +     3
زوج     180     =     176     +     4
فرد     125     =     120     +     5
...     ...           ...           ...
...     ...           ...           ...
زوج     118     =     5     +     113
زوج     120     =     6     +     114
جمع زوج ها     جمع فردها           جمع آیه ها           جمع سوره ها
6236     6555           6236           6555

قابل توجه است که تعداد زوج‌ها 57 عدد و فردها نیز به همان تعداد یعنی 57 عدد میباشد که این خود به تنهائی یک معجزه است.

اما معجزه دیگر اینست که اگر حاصل جمع‌های زوج را با هم جمع کنیم 6236 بدست می ‌آید که مساوی است با تعداد کل آیه‌های قرآن.

و معجزه دیگر اینکه اگر حاصل جمع‌های فرد را با هم جمع کنیم 6555 بدست میاید که مساوی است با جمع کل شماره سوره‌های قرآن.

و معجزه دیگر اینکه اگر رقم‌های 6555 را با رقم‌های 6236 جمع کنیم، عدد 38 بدست میآید که خود ضریب 19 دارد:

 2 × 19 = 38 = (6+2+3+6) + (5+5+5+6)

همانطور که تعداد سوره‌های قرآن ضریب 19 دارد:

6  ×   19  =  114

لطفا توجه کنید که اگر تعداد آیه‌های قرآن را کم یا زیاد کنیم یا فقط جای سوره‌ها را با هم عوض کنیم

دیگر چنین روابطی وجود نخواهد داشت،

و این نشان دهنده اینست که تعداد آیات قرآن همین اندازه و ترتیب سوره‌ها نیز به همین ترتیب بوده

و در نتیجه قرآن نمیتواند کار دست انسان باشد.
آقای عبدالله اریک متوجه شدند که در چهار کلمه "بسم" و "الله" و "الرحمن" و "الرحیم" 18 رابطه ریاضی وجود دارد.
و یک رابطه دیگر را آقای مهندس جواد رحمانی بدست آورده اند که روی هم 19 رابطه میشود.
که با محاسبه ارزشهای عددی حروف الفبای عربی (که در قدیم به آن ابجد میگفتند) به آن رسید.
حروف ابجد 28 حرف عربی را نشان میدهد که بترتیب از یک تا هزار بترتیب زیر شماره گذاری شده:

ارزشهای عددی حروف ابجد
ا = 1    
   
ب = 2     ک = 20       ر = 200
ج = 3     ل =  30     ش = 300
د = 4     م = 40     ت = 400
ه = 5     ن = 50     ث = 500
و = 6     س = 60     خ = 600
ز = 7     ع = 70     ذ = 700
ح = 8     ف = 80     ض = 800
ط = 9      ص = 90     ظ = 900
ی = 10     ق = 100     غ =1000

 

لازم به تذکر است که این ارزشهای عددی حروف الفبای عربی مانند ارزشهای عددی حروف لاتین (Roman Numerals) قرن‌هاست که مورد استفاده بوده است.
19 حرف بسم الله الرحمن الرحیم و ارزشهای ابجدی مربوطه:
شماره حرف     عربی     ارزش ابجدی    
1     ب     2     بسم
2     س     60    
3     م     40    

   
   
   
4     ا     1     الله
5     ل     30    
6     ل     30    
7     ه     5    

   
   
   
8     ا     1     الرحمن
9     ل     30    
10     ر     200    
11     ح     8    
12     م     40    
13     ن     50    

   
   
   
14     ا     1     الرحیم
15     ل     30    
16     ر     200    
17     ح     8    
18     ی     10    
19     م     40    

 

معجزه ریاضی "بسم الله الرحمن الرحیم"

چهار کلمه و 19 حرف ( بسم الله الرحمن الرحیم ) چنان با یکدیگر، بنابر یک سیستم ریاضی متشکل گردیده استکه با دانش و احساس بشری غیر قابل انجام میباشد. این سیستم قابل تعمق، بر اساس ارزشهای ابجدی این حروف بدست میایدکه اطلاعات مورد نیاز برای شرح آن بطور خلاصه در زیر نشان داده شده است.

چهار کلمه "بسم الله الرحمن الرحیم" شماره حروف عربی هر کلمه و ارزشهای ابجدی آنها:
شماره کلمات     تعداد حروف     ارزشهای ابجدی     جمع  ارزشها
1 ب س م     3     2/60/40     102
2 ا ل ل ه     4     1/30/30/5     66
3 ا ل رح م ن     6     1/30/200/8/40/50     329
4 ا ل ر ح ی م     6     1/30/200/8/10/40     289

     جمع 19   
   
    جمع ارزشها 786

 

  

1- بسم الله الرحمن الرحیم 19 حرف است.


2- اگر شماره ترتیب هر کلمه را بنویسیم، بعد از هر شماره تعداد حروف آن را بنویسیم

عدد  13243646  بدست میاید که قابل قسمت به 19 است.

(شماره ترتیب هر کلمه برای تشخیص بهتر قرمز نوشته شده):

19 ×  19 ×  36686  = 13243646

 

3- اگر ترتیب کلمات را با شماره آن از آخر بنویسیم باز ضریب 19 دارد:

 46362413 = 19 × 2440127


4- اگر بجای تعداد حروف هر کلمه جمع ارزش ابجدی آن را پس از شماره ترتیب آن بگذاریم باز قابل قسمت به 19 است:

110226633294289 = 19 × 5801401752331

 

 5- اگر ارزش ابجدی هر حرف را پس از شماره ترتیب کلمه بگذاریم، باز قابل قسمت به 19 است:

1260402130305313020084050413020081040 =

 19 × 66336954126595422109686863843162160

 

 6- اگر پس از شماره ترتیب هر کلمه حاصل جمع تعداد حروف هر کلمه را با مجموع ارزش‌های ابجدی آن کلمه بگذاریم باز ضریب 19 دارد. یعنی:

110527033354295 = 19 × 5817212281805

(3 + 102 = 105),   (4 + 66 = 70),   (6 + 329 = 335),    (6 + 289 = 295)


7ـ اگر پس از شماره ترتیب هر کلمه تعداد حروف هر کلمه را به اضافه مجموع حروف کلمات قبل از آن بگذاریم باز ضریب 19 دارد

1327313419 = 19 × 69858601

(0 + 3 = 3),   (3 + 4 = 7),   (3 + 4 + 6 = 13),   (3 + 4 + 6 + 6 = 19)

 

8- اگر پس از شماره ترتیب هر کلمه حاصل جمع ارزش ابجدی هر کلمه را باضافه مجموع ارزش‌های ابجدی قبل از آن بگذاریم باز ضریب 19 دارد یعنی:

1102216834974786 = 19 × 58011412367094 چون  (102 + 66 + 329 + 289 = 786), (102 + 66 + 329 = 497), (102 + 66 = 168)

میباشد.


9- اگر ارزش ابجدی هر حرف از 19 حرف (بسم الله الرحمن الرحیم) را قبل از شماره ترتیب آن حرف بگذاریم (عدد 62 رقمی بدست میاید) باز ضریب 19 دارد یعنی:

21602403 1430530657 183092001081140125013 11430152001681710184019 =

19 × 113696858647 ...)

زیر اعداد مربوط به هر یک از چهار کلمه (بسم الله الرحمن الرحیم) خط کشیده شده است.  این خط ‌کشی برای درک نکات بعد مفید میباشد.

 

10- اگر شماره ترتیب هر کلمه (4 و 3 و 2 و1) را در آخر هر عددی که زیر آن خط‌ کشیده شده است اضافه کنیم عدد جدیدی بدست میآید (عدد 66 رقمی) که باز هم ضریب 19 دارد.

216024031 14305306572 1830920010811401250133 114301520016817101840194 =

19 × 113696855849 …)

 

 

11- اگر پس از هر کلمه بجای شماره ترتیب (1 و2 و 3 و 4) مجموع ارزش‌های ابجدی هر کلمه (102 و 66 و 329 و 289) را بگذاریم،

یک عدد 73 رقمی بدست خواهد آمد که باز هم ضریب 19 دارد.

2160240310214305306576618309200108114012501332911430152001681710184019289 =

19 × 111369685843 …)


12- در این مرحله ارزش‌های ابجدی هر کلمه 102 و 66 و 329 و 289 را در ابتدای هر کلمه میگذاریم، باز هم عدد 73 رقمی جدیدی بوجود میآید که ضریبی از 19 است.

1022160240366143053065732918309200108114012501328911430152001681710184019 =

19 × 5379790738 …)


 13- برای هرکلمه (بسم الله الرحمن الرحیم) نکات زیر را مینویسیم:

1-       تعداد حروف هرکلمه، مثلاً کلمه " بسم " از 3 حرف تشکیل شده (برای تشخیص برنگ قرمز نوشته شده).

2-       جمع ارزش ابجدی هر کلمه، مثلاً کلمه  " بسم " جمع ارزش حروف آن 102 میباشد.

3-       ارزش ابجدی هر حرف در هر کلمه، مثلاً کلمه " بسم " از حروف (ب، س، م)  تشکیل گردیده که ارزش هر حرف به ترتیب ( 2 و 60 و 40 ) میباشد.

اگر پس از تعداد حروف هر کلمه جمع ارزش ابجدی هر کلمه و بعد ارزش ابجدی هر حرف آن کلمه را بگذاریم یک عدد 48 رقمی بوجود میآید که باز ضریب 19 دارد.

310226040466130305632913020084050628913020081040 =

19 × 1632768634 …)


14- در این مرحله پس از تعداد حروف هر کلمه ارزش هر حرف آن کلمه و بعد جمع ارزش حروف آن را مینویسم که این بار هم عدد 48 رقمی بدست می آید که باز هم ضریبی از 19 میباشد.

326040102413030566613020084050329613020081040289 =

19 × 1716000539 …)

 

  15- اگر شماره ترتیب حروف هرکلمه را با شماره ترتیب حروف کلمه‌‌‌‌‌های بعد جمع کنیم عددی 12 رقمی بدست میآید که باز هم ضریبی از 19 میباشد.

123 + 4567 + 8910111213 + 141516171819 =

150426287722 =

19 × 7917173038

 

  16- اگر شماره ترتیب هر کلمه را پس از شماره ترتیب حروف هر کلمه بگذاریم عدد 23 رقمی بدست میآید که باز هم ضریبی از 19 میباشد

123145672891011121331415161718194 =

19 × 648135120479 …)

 

17- اگر تعداد کلمات "بسم الله الرحمن الرحیم" (4) را اول بنویسیم و تعداد حروف (19) آن را بعد از آن بنویسم و بعد حاصل جمع ارزش ابجدی (786)  آن را بنویسیم عدد 6 رقمی بوجود میاید که ضریبی از 19 میباشد. (برای تشخیص زیر آن اعداد خط کشیده شده است).

4 19 786 = 19 × 22094

 

18- اگر رقم های رابطه 17  را برعکس بنویسیم ضریب 19  خواهد داشت.

36206  ×  19  =  4 91 687

 

 19- اگر شماره آیه  )بسم الله الرحمن الرحیم(  که اولین آیه قرآن است بنویسیم و بعد تعداد حروف آن (19) را بنویسم و بعد تعداد حروف هر کلمه را بنویسیم باز ضریبی از 19 میباشد. 

174  × 19  ×  19  ×  19   =    3466  19  1

باید توجه داشت که هر یکی از این رقمها اگر بخواهد درست سر جای خود قرار گیرد احتمال آن یک به 10 میباشد.
چون احتمال بین صفر تا 9 را دارد.

برای مثال: در شماره 4 عدد 102 شامل رقم های 1 و 0 و 2 می باشد و عدد 66 شامل رقم های 6 و 6 می باشد
و عدد 329 شامل رقم های 3 و 2 و 9 می باشد و عدد 289 شامل رقم های 2 و 8 و 9 می باشد، لذا امکان درست کردن آن یک میلیون میلیاردیم یعنی ( 10 به توان 15 - ) یعنی 1000000000000000 / 1 می باشد.

اگر چهار کلمه ای که در "بسم الله الرحمن الرحیم" وجود دارد برای اینکه ارقامش مطابق حساب ابجد 19 بار قابل تقسیم به 19 باشد،
امکان آن 19 بار 19 / 1 ضرب در 19 / 1 است.
یعنی 37589973457545958193355601 / 1

آیا فکر میکنید این روابط ریاضی تصادفی است ؟


اگر اینطور فکر کنید خیلی بی ‌انصافی کرده‌اید و خواسته‌اید با کمال بی ‌انصافی این حقیقت بزرگ را که قرآن کلام خدا است و نه تنها کار محمد (ص) و تمام مردم آن زمان نیست، بلکه حتی مردم این زمان هم با وجود کامپیوتر نمیتوانند چهار کلمه پیدا کنند که اینهمه روابط ریاضی داشته باشد.
چون بیشتر این روابط باید در قالب 1?2?3?4? = 19 × ... باشد.
یعنی بجای علامت سؤال پس از شماره ترتیب باید عدد خاص آن چهار کلمه وجود داشته باشد.

 

مطابق محاسبه‌ای که با کامپیوتر شده، احتمال مرحله 2، برابر یک در 189753 میباشد
و احتمال مرحله 2 و 4، کمتر از یک در 36 میلیارد میباشد
و احتمال مرحله 2 و 4 و 5، کمتر از یک در 6.832 کاترلیون میباشد.

در نتیجه احتمال تصادفی بودن این 19 رابطه تقریباً صفر یعنی محال است.

اندکی فکر کنید و منصفانه قضاوت کنید که آیا محاسبه این روابط کار مردم 14 قرن پیش عربستان است؟ چه رسد به یک شخص.
آیا این روابط نشان ‌دهنده یک وجود بسیار بسیار دانا و حسابگر که خدا باشد نیست و پیامبری محمد (ص) و الهی بودن قرآن را نشان نمیدهد؟
حالا که معلوم شد قرآن واقعاً کلام خدا است،
آن را با دقت هر چه بیشتر بخوانید و در آیات آن اندیشه و فکر کنید تا راه درست زندگی را پیدا کنید.

 

چند معجزه ریاضی دیگر


کلمه اسم 19 بار در قرآن آمده است
کلمه (الله) بدون حساب الله که در "بسم الله الرحمن الرحیم" اول سوره‌ها است، 2698 بار یعنی 19 × 142بار آمده است.
کلمه (الرحمن) که یکی از صفات انحصاری خدا است، 57 بار یعنی 19 × 3 بار
و کلمه (رحیم) که بصورت صفت خداوند آمده 114 بار یعنی 19 × 6 بار آمده است
(کلمه رحیم 9:128 سوره توبه در مورد صفت پیغمبر اسلام (ص) ذکر شده است، نه در مورد صفت خداوند).
سوره علق که 5 آیه اول آن اولین آیاتی است که به پیغمبر (ص) نازل شده 19 سوره مانده به آخر قرآن یعنی سوره 96 قرآن است
و 5 آیه اول آن که اولین آیاتی است که بر پیغمبر (ص) نازل شده 19 کلمه دارد و 76 حرف است یعنی 19 × 4 = 76
سوره علق 19 آیه و 285 حرف یعنی 19 × 15 حرف دارد.
سوره ناس آخرین سوره قرآن (سوره 114) است و 6 آیه دارد یعنی 19 × 6 = 114
سوره نصر سوره 110 قرآن که بقولی آخرین سوره‌ای است که بر پیغمبر(ص) نازل شده 19 کلمه دارد و آیه اول آن 19 حرف دارد.
9 آیه اول سوره قلم سوره 68 قرآن که دومین آیاتی است که به پیغمبر (ص) نازل شده، 38 کلمه دارد که مساوی 19 × 2 میباشد.
10 آیه اول سوره مزمل سوره 73 قرآن، سومین آیاتی است که بر پیغمبر (ص) نازل شده که 57 کلمه دارد یعنی57 = 19 × 3
حرف "ق" در سوره ق (سوره 50) و در سوره شوری (سوره 42)
که در حروف مقطعه اول این دو سوره ذکر شده 57 بار تکرار شده است یعنی 19 ×3

 
 در تمام حروف مقطعه قرآن این روابط ریاضی وجود دارد که حدود 200 رابطه است.

حرف "ن" در سوره قلم (سوره 68) 133 بار آمده است یعنی 133 = 19 × 7
حروف "ی" و "س" در سوره یس ( سوره 36) 285 بار آمده است یعنی: 285 = 19 × 15
حرف "ص" در سوره اعراف (سوره 7) 97 بار و در سوره مریم (سوره 19) 26 بار
و در سوره "ص" (سوره 38) 29 بار آمده که جمع آن در سه سوره (152 = 97+ 26 + 29) می باشد
یعنی: 152 = 19 × 8

 

در قرآن هفت سوره پیاپی (سوره های 40 تا 46) وجود دارد که با حم "ح" و "م" شروع میشود.
این سوره‌ها با هم روابط ریاضی عجیبی دارند که نامی جز معجزه بر آنها نمیتوان گذاشت.

اگر تعداد "ح" و "م" این هفت سوره را جمع کنید عدد 2147 میشود که مساوی است با 19 × 113
و اگر "ح" های این هفت سوره را جدا و "م" های آنها را جدا جمع کنید و بعد رقم‌های بدست آمده را باهم جمع کنید
درست همان عدد 113 بدست میاید.
منظور از رقمها عدد نیست مثلاً رقمهای عدد 380، (3) و (8) و (0)، و رقمهای عدد 64 ، (6)‌ و (4) میباشد.
در این هفت سوره تعداد "ح" و "م" بترتیب
در سوره مؤمن یا غافر (سوره 40) ، 64 و 380،
در سوره فصلت (سوره 41)، 48 و 276،
در سوره شوری (سوره 42) ، 53 و 300
در سوره زخرف (سوره 43) ، 44 و 324
در سوره دخان (سوره 44) ، 16 و 150
در سوره جاثیه (سوره 45) ، 31 و 200
در سوره احقاف (سوره 46) 36 و 225 میباشد.
64 + 380 + 48 + 276 + 53 + 300 + 44 + 324 + 16 + 150 + 31 + 200 + 36 + 225 = 2147 = 19 × 113
حالا اگر رقمهای این اعداد را با هم جمع کنیم:
6+4+3+8+0+4+8+2+7+6+5+3+3+0+0+4+4+3+2+4+1+6+1+5+0+3+1+2+0+0+3+6+2+2+5 = 113
می ‌بینیم حاصل جمع این رقمها درست 113 یعنی مساوی خارج قسمت 2147 به 19 است.

حالا اگر همین کار را با سه سوره اول (سوره 40 و 41 و 42) بکنیم باز
می ‌‌بینیم حاصل جمع "ح" و "م" های این سوره‌ها را اگر به 19 تقسیم کنیم مساوی حاصل جمع رقمهای "ح" و "م" این سه سوره میشود.
64 + 380 + 48 + 276 +53 + 300 = 1121 = 19 × 59
6+4+3+8+0+4+8+2+7+6+5+3+3+0+0 = 59

حال اگر 4 سوره بعد یعنی سوره‌های 43 و 44 و 45 و 46 را مورد امتحان قرار دهیم باز همین رابطه بدست می ‌آید.
44 + 324 + 16 + 150 + 31 + 200 + 36 + 225 = 1026 = 19 × 54
4+4+3+2+4+1+6+1+5+0+3+1+2+0+0+3+6+2+2+5 = 54

حال اگر "ح" و "م" سه سوره 41 و 42 و 43 را با هم جمع کنیم 1045 میشود
که اگر آنرا تقسیم به 19 کنیم عدد 55 بدست میاید که با حاصل جمع رقمهای "ح" و "م" مساوی است.
48 + 276 + 53 + 300 + 44 + 324 = 1045 = 19 × 55
4+8+2+7+6+5+3+3+0+0+4+4+3+2+4 = 55

حال اگر "ح" و "م" چهار سوره 44 و 45 و 46 و 41 را با هم جمع کنیم عدد 1102 بدست میاید
که خارج قمست آن به عدد 58 بدست میاید که با حاصل جمع رقمهای "ح" و "م" مساوی است.
16 +150 + 31 + 200 + 36 + 225 + 64 + 380 = 1102 = 19 × 58
1+6+1+5+0+3+1+2+0+0+3+6+2+2+5+6+4+3+8+0 = 58

 

حالا شما سعی کنید با کامپیوتر 14 رقم دیگر پیدا کنید که چنین خاصیتی داشته باشند.

حالا فکر کنید که اگر بخواهید هفت مقاله بنویسید که "ح"ها و "م" های آن چنین خاصیتی داشته باشند.

چه زمانی باید صرف کرد؟

حالا فکر کنید اگر کسی بخواهد بطور عادی هفت سخنرانی بکند که چنین روابطی در آن وجود داشته باشد، امکان دارد یا نه؟

با توجه به اینکه خداوند در آیه 29:48 سوره عنکبوت به پیغمبر (ص) میفرماید:

" تو قبلاً کتابی نخوانده بودی و با دستت چیزی ننوشته بودی چون در آن حال کسانی که در صدد باطل ساختن رسالت تو هستند شک میکردند"

 

منابع:


کتاب Beyond probability نوشته آقای عبدالله اریک
 

نویسنده پست: admin


برچسب‌ها: <-TagName->
موضوع: ( <-PostCategory-> ) | تاريخ ارسال: پنج شنبه 25 آذر 1390برچسب:,

تمامی انسانها از بدو تولد به دنبال آفریدگار خود هستند علت این امر فطرت انسانهاست و این فطرت از سوی خداوند در ذات انسانها به ودیعه نهاده شده است.اما تاسف بار این است که در بیشتر موارد انسان به بیراهه میرود و درست را از نا درست تشخیص نمیدهد

چه چیزی حق است؟

برای پی بردن به حق و حقیقت هرچیزی بایستی به علم تکیه کرد و هر آنچه با علم منطبق است حقیقت محض نامیده میشود

و اما اینکه بدانیم آیا خدا وجود دارد یا نه و هم اینکه بدانیم که کدام دین برتر است بهترین راه مطالعه کتب الهی است

از این جهت که هر انسانی پس از تولد به آیین پدری خود گردن می نهد و دین و آیین پدر را دنبال میکند مطمئنا اگر دین و آیین خود را سست ببیند نسبت به دین خود سست میشود و گهگاه بتدریج از خدا فاصله میگیرد و اکثرا بدنبال اینکه شاید دین با ثبات تری وجود داشته باشد نمیروند و با همان وضعییت زندگی را به پایان میرسانند و این دور باطل دائما ادامه می یابد

اما برای اینکه پی به وجود خدا ببریم بهترین کار بررسی در نظم دنیا و اثبات در نظم کتب آسمانی است

همه دانشمندان در نظم دنیا متفق القول هستند اما در مورد کتب آسمانی کمتر توافقی حاصل شده و علت آن عدم تحقیق در کتب آسمانی است

من که یک مسلمان بدنیا آمده ام کار خود را با تحقیق روی آخرین کتاب آسمانی یعنی قرآن مبین آغاز نمودم و با عدد 19 که مدتها بر سر آن جنجال است و از شخصی به نام راشد خلیفه شروع شد آغاز نمودم و با کمال تعجب و حیرت مشاهده نمودم که عدد 19 از رموز قرآن مبین است اما تنها روی این عدد تاکید نکردم و اعداد دیگر را نیز مورد بررسی قرار دادم وعدد 17 را در رابطه با نیایش و عدد 66 را در رابطه با الله یافتم اما کماکان عدد 19 سر آمد تمامی اعداد بود
چرا برای نظم قرآن روی عدد 19 تاکید میشود اول اینکه حقیقتا تمام تحقیقات این موضوع را اثبات نموده و دائما محققین به نتایج جدیدی دست می یابند و اما تحقیقات من نشان میدهد که تمامی حروف و کلمات قرآن با عدد 19 رابطه مستقیمی دارند

بطور مثال اولین جمله قرآن مبین یعنی بسم الله الرحمن الرحیم 114 بار در قرآن مبین ذکر شده که مضربی از 19 میباشد و آخرین کلمه قرآن (الناس) دقیقا 190 بار ذکر شده

وکلمه توحیدی لا اله الا الله نه تنها خود این کلمه با 19 ارتباط دارد (در مباحث آینده به آن خواهم پرداخت )بلکه لا اله 38 بار(2*19)و الا الله 19 بار در قرآن آمده است.تنها کلمات مهم قرآن مبین نیستند که دارای این رابطه هستند بلکه کلماتی از قبیل الذین و الذی و لقد و ذلک و بسیاری از کلماتی که معنای ساده تری دارند نیز از این رابطه پیروی میکنند

حال برای اینکه براحتی پی به نظم قرآن ببرید به مطالب زیر دقت کنید

ملك السماوات والارض 19 بار در قرآن مبین ذکر شده

بایاتنا 57 بار در قرآن آمده است (3*19)

الله لا يهدي القوم 19 بار ذكر شده

كذبوا باياتنا 19 بار ذكر شده

حاقظ 19 بار ذكر شده

تشکرون 19 بار ذكر شده

ان الذين 19 باردر وسط ایات ذكر شده

فاما اول آيات 19 بار ذكر شده

فمن اول آيات 19 بار ذكر شده

فَضْلُ اللّهِ بدون پيشوند 19 بار ذكر شده

كبير بدون پسوند 19 بار ذكر شده

فيها خالدون 19 بار ذكر شده

بالله  واليوم الآخِر ِ19  بار ذكر شده

ايات الله بدون پسوند و پيشوند 19 بار ذكر شده

الرسل 19 بار ذكر شده

نویسنده پست: admin


برچسب‌ها: <-TagName->
موضوع: ( <-PostCategory-> ) | تاريخ ارسال: پنج شنبه 25 آذر 1390برچسب:,

 

قرآن و عاشورا



مکتب تربیتی عاشورا همواره پا برجای است و برای همگان پیام دارد.دوستداران اهل بیت(ع) و عاشقان امام حسین(ع)،پیوسته آن حضرت را الگو و سرمشق خود قرار می‌دهند و از ایشان درس زندگی می‌گیرند.

عصر روز تاسوعا،لشکر عمر سعد به سوی خیمه‌های حسینی حمله ور شد و عرصه را بر یاران امام تنگ کرد.وقتی حضرت اباالفضل(ع)خبر هجوم دشمن را به برادرش داد، امام حسین(ع) فرمود:«به نزد اینها بازگرد و اگر می‌توانی از آنها مهلت بگیر؛تا امشب را به نماز و راز و نیاز با پروردگار بپردازیم،خدا می‌داند که من به نماز و تلاوت قرآن عشق می‌ورزم و دعا و استغفار را دوست دارم».1

عمر سعد پیشنهاد امام را پذیرفت و دستور عقب نشینی داد.امام حسین(ع) و یاران باوفایش آن فرصت را غنیمت شمرده و شب پرماجرای عاشورا را در تاریخ ماندگار کردند و زیباترین صحنه‌ها را در آن به نمایش گذاشتند.در آن صحرای هولناک که هر لحظه احتمال حمله دشمن می‌رفت،عاشقان جان بر کف لشکر «توحید»،دور امام حلقه زدند و ضمن اعلام وفاداری خویش،آن شب را به راز و نیاز و تلاوت ایات الهی سپری کردند؛و بدین ترتیب،شبی با قرآن و محفل انس شهدای کربلا برگزار شد.به گونه‌ای که راوی می‌گوید:«آن شب،همچون کندوی زنبور عسل از خیمه‌های حسینی،تا پگاه صبح، صدای قرآن و مناجات به گوش می‌رسید».2

تلاوت قرآن آن قدر مهم است که امام حسین(ع) با آن همه عزت و اقتدار، برادرش رابه سوی دشمن می‌فرستد؛تا یک شب مهلت بگیرد، اما نه برای اندکی زنده ماندن،بلکه برای نماز و تلاوت قرآن.آری امام حسین(ع)عاشق نماز ،مأنوس با ایات الهی و اهل دعا و استغفار است و از راز و نیاز با خدا لذت می‌برد.بر رهروان راستین آن حضرت است که با پیروی و درس آموزی از مولای خود،در راه اقامه نماز و تلاوت قرآن تلاش نمایند و در راستای انس با ایات الهی برنامه‌ریزی کنند.

ایات الهی،ذکر خدا و یادآور اوست، بنابراین در مواقع حساس و مهم باید این ارتباط و انس بیشتر شود؛تا در برابر مشغله‌های زندگی، غفلت‌زدایی کند.از این رو،مشاهده می‌کنیم که حضرت سید الشهداء در شب عاشورا به قرآن روی می‌آورد و تلاوت ایات آن را مرهم دردها و بهترین همنشین آن لحظه‌ها معرفی می‌کند،و پس از شهادت نیز،بر سر نیزه،ندای قرآن سر می‌دهد.

شایسته است پیروان آن حضرت، همه به امام و مولای خود اقتدا کرده و همواره با قرآن مأنوس باشند، هرگز از تلاوت ایات الهی و تدبر در آن غفلت نکنند و در فراز و نشیب زندگی به قرآن پناه ببرند؛تا از اضطراب و آشفتگی در امان بمانند.3

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

1.بحارالانوار،ج 44، ص 391.

2.اللهوف علی قتلی الطفوف، فصل دوم،ص 132.

3.اذا التبست علیکم الامور کقطع اللّیل المظلم فعلیکم بالقرآن؛هر گاه حوادث زندگی همچون شب تاریک بر شما هجوم آورد به قرآن پناه ببرید.(بحارالانوار، ج 77، ص 136)

نویسنده پست: admin


برچسب‌ها: <-TagName->
موضوع: ( <-PostCategory-> ) | تاريخ ارسال: پنج شنبه 25 آذر 1390برچسب:,

 

تاثیرات نماز صبح بر قلب

اقامه نماز علاوه بر تاثیراتی که بر روح و جان انسان دارد بر سلامتی انسان نیز تاثیر دارد که البته تاکنون در این حد کشف شده و قطعا تاثیرات نماز بیش از این حرف‎هاست.

نتایج تازه‌ترین تحقیقات علمی نشان می‌دهد، خواندن نماز صبح،‌ بهترین شیوه‌ برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی است. بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی مؤسسه‌ قلب و عروق اردن، خواب طولانی مدت در طول شبانه‌روز‌، مهم‌ترین عامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است. این تحقیقات نشان می‌دهد اگر فردی به مدت طولانی بخوابد، ضربان قلب او به پنجاه بار در دقیقه كاهش می‌یابد كه این امر، منجر به كندی گردش خون در سرخرگ‌ها و سرانجام، انسداد رگ‌ها شده و حملات قلبی عروقی را به‌ دنبال خواهد داشت.

این تحقیق همچنین بر ضرورت حداقل پانزده دقیقه تحرك بدنی پس از چند ساعت خواب تأكید می‌كند. در نتایج این تحقیق با بیان این كه ادای نماز صبح برای این امر كافی است، به سلامت قلبی مسلمانانی كه صبح زود بیدار شده و برای انجام فریضه‌ نماز به مسجد می‌روند، اشاره شده و آمده است: اگر این عمل در مسجد و یا به ‌صورت گروهی انجام شود، نتیجه‌ بهتری خواهد داشت.

نویسنده پست: admin


برچسب‌ها: <-TagName->
موضوع: ( <-PostCategory-> ) | تاريخ ارسال: پنج شنبه 25 آذر 1390برچسب:,

 

حضرت حجةالاسلام والمسلمین هاشمی نژاد فرمودند: پیرمردی مسن، ماه مبارك رمضان به مسجد لاله زار می آمد. خیلی آدم موفقی بود، همیشه قبل از اذان داخل مسجد بود. به او گفتم: حاج آقا. شما خیلی موفقید، من هر روز كه به مسجد می آیم می بینم شما زودتر از ما آمده اید جا بگیرید، او گفت: نه آقا، من هرچه دارم از نماز اول وقت دارم و بعد گفت: من در نوجوانی به مشهد رفتم.

مرحوم حاج شیخ حسن علی نخودكی را پیدا كردم و گفتم: من سه حاجت مهم دارم، دلم می خواهد هر سه تا را خدا در جوانی به من بدهد، یك چیزی یادم بدهید؟ ایشان فرمودند: چی می خواهی؟ گفتم: یكی دلم می خواهد در جوانی به حج مشرف شوم، چون حج در جوانی لذت دیگری دارد. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. گفتم: دومین حاجتم این است كه دلم می خواهد یك همسر خوب خدا به من عنایت كند. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. و حاجت سومم این است كه خدا یك كسب آبرومندی به من عنایت فرماید.

فرمودند:نماز اول وقت به جماعت بخوان. این عملی را كه ایشان فرمودند من شروع كردم و در فاصله سه سال هم به حج مشرف شدم، هم زن مؤمنه و صالحه خدا به من داد و هم كسب با آبرو به من عنایت كرد.

 

2- برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی:

پیامبر اكرم(ص) فرمودند:"بنده ای نیست كه به وقت های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این كه من سه چیز را برای او ضمانت می كنم: برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش."

 

3 - ورود به بهشت و دوری از جهنم:

امام محمد باقر(ع) می فرمایند:"هر كس نماز واجب را در حالی كه عارف به حق آن است در وقتش بخواند، به گونه ای كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح ندهد، خداوند برای وی برائت از جهنم می نویسد كه او را عذاب نكند، و كسی كه درغیر وقتش به جا آورد در حالی كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح دهد، خداوند می تواند او را ببخشد یا عذابش كند.

 

4- در امان بودن از بلاهای آسمانی:

قطب راوندی گوید: پیامبر خدا(ص) فرمود:هنگامی كه خداوند از آسمان آفتی بفرستد، سه گروه از آن، در امان می مانند: حاملان قرآن، رعایت كنندگان خورشید یعنی كسانی كه وقت های نماز را محافظت می كنند و كسانی كه مساجد را آباد می نمایند."

هر كس نماز واجب را در حالی كه عارف به حق آن است در وقتش بخواند، به گونه ای كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح ندهد، خداوند برای وی برائت از جهنم می نویسد كه او را عذاب نكند، و كسی كه درغیر وقتش به جا آورد در حالی كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح دهد، خداوند می تواند او را ببخشد یا عذابش كند.

5- خشنودی خداوند:

امام صادق(ع) می فرمایند: اول وقت، خشنودی خداست و آخر آن، عفو خداست، و عفو نمی باشد مگر از جهت گناه."6  و در مقابل، تأخیر نماز موجب خشم خداست چرا كه پیامبر اكرم(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند: "نماز را با وضوی كامل و شاداب در وقتش به جای آور كه تأخیر انداختن نماز بدون جهت، باعث غضب پروردگار است."

 

6- استجابت دعا و بالا رفتن اعمال:

در حدیث است كه به هنگام ظهر درهای آسمان گشوده می شود و درهای بهشت باز می گردد و دعا مستجاب می شود ؛پس خوشا به حال كسی كه در آن هنگام برای او عمل صالحی بالا رود.

 در حدیثی دیگر از حضرت صادق(ع) آمده است كه فرمودند:"... بهترین ساعت های شب و روز، وقت های نماز است." سپس فرمودند:"چون ظهر می شود درهای آسمان گشوده شده و بادها می وزند و خداوند به خلق خود نگاه می كند. هر آینه من بسیار دوست دارم كه در آن هنگام، عمل صالحی برای من بالا رود." آنگاه فرمودند:" برشما باد به دعا كردن بعد از نمازها، چرا كه آن مستجاب می شود."

 

7- دوری شیطان و تلقین شهادتین:

پیامبر اكرم(ص) فرمودند:"شیطان تازمانی كه مؤمن بر نمازهای پنج گانه در وقت آن محافظت كند، پیوسته از او در هراس است؛ پس چون آنها را ضایع نمود بر وی جرأت پیدا كرده و را در گناهان بزرگ می اندازد." امام صادق(ع) می فرمایند:"ملك الموت در هنگام مردن، شیطان را از محافظ بر نماز دور می كند و شهادت به یگانگی خدا و نبوت پیامبرش را در آن هنگامه بزرگ به او تلقین می نماید." زیاد شدن عمر، مال و اولاد صالح در دنیا،در امان بودن از ترس و هول مرگ در موقع مردن،آسان شدن سؤال نكیر و منكر در قبر، توسعه یافتن قبر، نورانی شدن چهره، دادن نامه عمل به دست راست و آسان گرفتن حساب در محشر، رضایت خداوند، سلام دادن خدا به او و نگاه كردن از روی رحمت به او در هنگام عبور از صراط  و... از دیگر آثار و بركات نماز اول وقت است كه در روایات به آن اشاره شده است.

حجةالاسلام انصاری می گوید: امام(ره) در روزهای آخر عمرشان می خواستند بخوابند؛ به من فرمودند اگر خوابیدم، اول وقت نماز صدایم بزن، گفتم چشم. دیدم اول وقت شد و امام(ره) خوابیده اند، حیفم آمد صدایشان بزنم؛ عمل جراحی، سرم به دست، گفتم صدایشان نزنم بهتر است.

چنددقیقه ای از اذان گذشت و امام(ره) چشم هایشان را باز كردند، گفتند:وقت شده؟ گفتم:بله فرمودند:چرا صدایم نزدی؟ گفتم:ده دقیقه بیشتر از وقت نگذشته است. گفتند:مگر به شما نگفتم. سپس امام(ره) فرزند خود را صدا زدند و فرمودند: ناراحتم. از اول عمرم تا حالا نمازم را اول وقت خوانده ام، چرا الان باید ده دقیقه تأخیر بیفتد؟".

 

   منبع: روزنامه قدس

نویسنده پست: admin


برچسب‌ها: <-TagName->
موضوع: ( <-PostCategory-> ) | تاريخ ارسال: پنج شنبه 25 آذر 1390برچسب:,

 

موقعیت استثنایی کعبه در کره زمین

تحقيقات نشان داده است كه كعبه مشرفه دقيقا در مركز كره زمين قرار گرفته است. روزنامه الرياض چاپ عربستان  به نقل از "مسلم شلتوت" استاد "مركز ملي تحقيقات خورشيد و فضای مصر نوشته است : تحقيقات فلكي همچنين نشان داده است كه ركن كعبه درست به سمت چهار جهت اصلي ( شرق، غرب ،شمال و جنوب ) قرار گرفته است.

 وي افزود : اين تحقيقات تاكيد دارد "حجرالاسود" به سمت شرق ، ركن يماني به سمت جنوب ، ركن شامي به سمت شمال و ركن مقابل حجر الاسود نيز به سمت غرب قرار گرفته است. اين استاد امور فلكي با بيان اين كه در واقع اركان كعبه مشرفه از بدو خلقت نشانگر ۴جهت اصلي بوده است ، اظهار داشت : كعبه نشان از يك معجزه بزرگ در زمينه معماري و جغرافيا دارد.
 

نویسنده پست: admin


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
معرفی وبلاگ
نویسندگان
آرشیو مطالب